Alhamdullillah.....

Akhirnya Penjara Rindu akan berada di pasaran pada bulan November 2010 nanti.

Nia nak ucapkan juta-juta terima kasih kepada semua yang selama ini menyokong Nia. Kerana korang, mimpi Nia dah jadi kenyataan. Semoga Allah memberi rahmat kepada semua yang banyak memberi sokongan pada Nia.

Penjara Rindu adalah karya Nia yang pertama. Jadi, banyak lagi yang perlu Nia pelajari. Sekiranya ada kekurangan, harap di maafkan dan Nia janji. Sebagai insan biasa Nia janji akan cuba perbaiki segala kelemahan tu.

Salam sayang buat semua ... all the best...

('v')





Ku Yang Setia 7  

Saturday, April 25, 2009

“Hai Kasih, jom ikut kami pergi minum,” ni yang malas nak masuk kelas. Dia orang ni dah tak de kerja lain ke. Habiskan duit mak ayah dia orang semata-mata nak mengurat pelajar-pelajar perempuan kat u ni. Bukan sekali ni je, dah selalu aku kena. Selalu jugalah aku biarkan je. Penat nanti dia orang diam la tu. Paling kuat pun dia orang akan kata aku sombong. Lawak juga.

“Penatnya,” Zila dan Achik menoleh. Budak yang ‘paling’ rajin dah balik dari kelas a.k.a aku la tu.
“Lambat kau hari ni. Singgah mana-mana ke?” kedengaran suara Zila menyapa ku. Tengah makan pun sempat juga dia menegur. Nasi pun aku tengok dah tinggal suku je. Aku ni baru nak letak bag.
“Macam biasa la,” aku duduk bersila di samping Zila dan Achik. Kami ni memang malas nak masak sebab masing-masing tak tahu nak masak. Aku ni boleh la kalau nak masak yang simple-simple tu. Yang lebih-lebih aku kena panggil Chef Wan.

“Kau kena kacau lagi ke? Budak mana pulak kali ni?” Achik aku tengok macam berminat je. Aku pun bagitau la. Aku pun bukan hairan sangat sebab hati aku dah di curi oleh jejaka idaman aku. Siapa lagi kalau bukan si Haiqal. Dah dua tahun kami menjalinkan hubungan jarak jauh. Apa kata omputeh ‘long distance relationship’ lebih kurang la tu.

Dan selama itu juga la kami berhubung menggunakan talian internet. Kadang-kadang kami guna Yahoo Messeger. Lagi murah. Itu pun kalau dia tak sibuk dengan kelas dan assignment. Aku ni orait je. Bukan apa, aku ni kan budak ‘paling’ rajin. Sebab aku ni suka buat kerja last minute. Janji aku buat.

“Kau tak rimas ke? Aku yang dengar ni pun dah rimas tau,” Zila melipat kertas pembungkus makanan. Kunyahan ku terhenti.
“Maunya aku tak rimas. Dah tu aku nak buat macam mana? Takkan aku nak marah dia orang. As long as dia orang tak apa-apakan aku, kira aku masih boleh buat bodoh lagi la,” Zila dan Achik saling berpandangan.

“Kau biar betul Kasih. Aku takut kalau-kalau ada yang terlalu fanatik,” aku membuat suapan kali terakhir sebelum menjawab soalan Achik.
“Aku bukannya artis sampai dia orang nak buat macam tu. Korang jangan risau ok,” ku teguk segelas air putih. Bagus untuk kesihatan.
“Suka hati kau lah. Hah ..lupa plak aku nak bagi tau. Ada orang bagi kau hadiah tadi,” Hadiah! Siapa pulak yang baik hati sangat nak bagi aku hadiah ni. Bukan birthday aku pun. Untuk tidak menghampakan hati orang tu, aku pun ambil la hadiah tu.

Achik dan Zila masih menanti untuk mengetahui isi kandungan hadiah yang baru aku terima. Aku buka perlahan-lahan hadiah yang di balut kemas. Saja nak buat gempak. Sebelum tu terlebih dulu aku mengoncang kotak itu untuk mengetahui isi didalam. Kalau la isinya bom, dah lama aku kiok.

Aku dengan confiden membuka penutup kotak. Tanpa melihat, tangan aku dengan laju menyeluk kedalam kotak tersebut. Jari aku tersentuh dengan sesuatu yang licin. Mungkin kain sutera ataupun silk yang di import dari China. Aku menarik keluar untuk menunjukkan kepada Zila dan Achik. Tatkala tangan aku keluar saja dari kotak, tersembul la seekor katak puru yang saiznya sebesar tapak tangan orang lelaki dewasa. Apalagi, automatic tangan aku ni mencampak katak yang ku pegang tadi. Geli geleman aku.

Zila menjerit kuat. Aku membuka mata. Rupanya katak itu jatuh betul-batul di atas ribanya. Melompat-lompat dia sambil menolak katak itu beralih dari ribanya. Achik aku tengok dah buka langkah seribu lari keluar. Rasanya sampai tak cukup tanah dia lari. Nasib baik baru lepas makan nasi, adalah tenaga dia nak buat marathon. Kecoh dibuatnya.

Aku yang tadi berdiri atas lantai dah siap berdiri tegak atas meja. Zila pula atas kerusi Cuma tunggu katak tu nyanyi lagu negara ku.
“Hantu betul la. Siapa punya kerja ni? Kalau aku dapat siap la aku ekrjakan,” sumpah ku. Memang pantang kalau ada orang sengaja nak kacau aku. Aku pandang Zila dengan tajam.
“Apasal kau pandang aku macam tu pulak? Bukan aku yang buat. Aku Cuma campaikan je,” Kami masih lagi tidak berganjak.
“Aku tak tuduh kau pun. Siapa yang pas benda ni dekat kau?” suara aku dah separuh tinggi. Kalau tak fikirkan aku geli dengan katak, dah lama aku cari siapakah gerangan yang sengaja nak kenakan aku.

“Aku tak tahu. Benda tu ada dekat depan pintu masa aku dengan Achik balik tadi. Atas tu ada tulis nama kau jadi kami ambil je la,” suara Zila seakan ingin menangis. Ni yang aku lemah. Asal gertak sikit nak nangis. Lembik betul la. Aku ni pun apa kurang nya. Nampak je garang tapi takut dengan katak.

Batang hidung Achik terus menghilang. Aku rasa dah sampai dekat town kot dia lari. Yang kami ni jadi tiang. Sorang dekat atas meja, yang sorang lagi dekat atas kerusi. Complete set. Bukan dia nak tolong ambil kan penyapu ke apa ke.

“Arrggggghhhhh,” aku menjerit sekuat hati sampai la ada dua tiga pelajar bilik sebelah menjengah. Time tu aku baru rasa boleh bernafas sikit. Selamat aku. Dengan muka seposen kami pun di selamatkan oleh heroin yang aku sendiri tak kenal. Budak junior kot. Dalam waktu tu aku berjanji akan membalas dendam.

AddThis Social Bookmark Button


1 comments: to “ Ku Yang Setia 7

 

Design by Amanda @ Blogger Buster